GEOGHEGAN HART: «NO GOALS, I NEED TO BECOME WHO I WAS BEFORE»
PROFESSIONALS | 18/01/2025 | 08:00 di Carlo Malvestio For several months Tao Geoghegan Hart has been struggling with himself to find those sensations that, against his will, he left on the asphalt of the descent of Colla di Boasi, in Liguria, during the 2023 Giro d'Italia. That fall while he was in full fight to win his second Corsa Rosa has marked him physically and mentally and, today, 20 months after the accident, he is still searching for his best version. "Last season was complicated, I was returning from a long stop and spring wasn't so bad, although I felt something was missing - explained the Lidl-Trek rider in a press conference -. At Volta ao Algarve and Giro di Romandia the signals were positive, then at Giro del Delfinato I got seriously ill and was away from the bike for two weeks. At Vuelta a Burgos I was involved in a group crash and then at the Vuelta I suffered a lot. I closed my season there, I knew it was necessary to take a break for my own good. I turned the page, also thanks to the support of the team that believes in a medium-term recovery like mine. Winter was positive and solid, optimism has returned and I can't wait to start again." The British rider, winner of the 2020 Giro, conditioned by a fluctuating 2024, approaches the new season with many uncertainties. For now, therefore, he prefers to navigate by sight, without making proclamations or circling any objective in red. "There's no point looking at big goals, I understood that last year. During last winter we talked about Tour de France, results, etc., but I hadn't even gotten back on the bike after the accident. It was nice to talk about it and believe in it, but reality was then different. That's why I say that, for now, it makes no sense to make proclamations. I'll start with Volta ao Algarve, a race I particularly love, and then we'll see how the body responds." "The Giro victory is a special memory, even if it's starting to get a bit blurry with the years that have passed - continued the 29-year-old Englishman -. I looked at this year's route and I really like it, with a truly tough third week and then many interesting stages in between. I would say it's a traditional route, which for me is a great compliment. Too bad they presented it so late." Tao's ambitions, in any case, remain intact: "There are 3 types of riders, those who win, those who will win, and those who help to win. I still want to be one of the first. It's not said that I'll win, but I want to be there fighting with the best. There will be a moment in my career when I'll be a domestique, but I hope it's not this one. Two years ago I was in a position to win the Giro. That's what I want to return to, aware that there are steps to take before. In 2025 I hope to return to winning something, now every race has an extremely high level and every success counts a lot. When I feel I've turned the corner, then I can say it's been a great year."
Anni ’20, Anni ’30: con sei Giri d’Italia vinti in quel lasso di tempo (Brunero 3, Camusso, Valetti 2) il ciclismo torinese attraversò un’autentica Golden Era. Quel filone aureo, sviscerato nel tempo da amarcord giornalistici e libri, è rivissuto anche durante...
Giulia è bionda, ha gli occhi grigi, uno sguardo che si direbbe da sognatrice, almeno per quello che si ricava da antiche fotografie, alcune sfumate, altre sgranate, altre ancora appannate, tutte in bianco e nero. Giulia ama il salto in...
Sveglia all’orario deciso da qualcun altro. Colazione a base di qualcosa decisa da qualcun altro. Allenamento con tempi e chilometraggi decisi da qualcun altro. Pranzo con menu deciso da qualcun altro. Massaggi e terapie stabiliti da qualcun altro. Tempo libero...
È il casco più aerodinamico di casa Van Rysel ed è il modello più sfruttato dalla formazione Decathlon CMA CMG, team supportato anche con le bici e gli occhiali. Il casco RCR-F MIPS sfrutta una aerodinamica ottimizzata, forme aero per eccellenza testate da SWISS...
Nella due giorni festiva di Natale e Santo Stefano, abbiamo avuto il piacere non solo di trascorrere tempo di qualità coi nostri cari al riparo dalle incombenze e dai pensieri degli altri 364 giorni dell'anno, ma anche di gustarci lo...
Si chiude con un bilancio ampiamente positivo la stagione del team MBH Bank Ballan CSB Colpack, che dal punto di vista numerico registra 21 vittorie, 11 secondi posti e 14 terzi posti. Numeri che raccontano in modo chiaro la solidità...
Novità in vista per la stagione 2026 del Team Biesse Carrera Zambelli, che si candida nuovamente a un ruolo da protagonista nell'attività femminile delle due ruote. Nel nuovo anno, infatti, verrà allestita anche una formazione Elite-Under 23 femminile, che si...
L’inverno del ciclocross è denso di appuntamenti di prestigio anche in questi ultimi giorni dell’anno solare 2025, in vista dei Campionati Italiani di San Fior in Veneto e Brugherio in Lombardia nella prima decade di gennaio 2026. In questo contesto,...
Nella stagione 2026 i Campionati Italiani Esordienti e Allievi di ciclismo su strada, maschili e femminili, andranno in scena sulle strade dell'Alto Adige, a Laives. La Federciclismo nazionale ha ufficializzato infatti l’assegnazione dell’importante evento alla Libertas Laives del presidente Paolo...
Domani, nella prova di Coppa del Mondo di Dendermonde, in Belgio, torneranno in scena gli azzurri della categoria juniores, attesi protagonisti su un percorso che tradizionalmente esalta potenza e tecnica. Riflettori puntati sul campione europeo Grigolini, su Elisa Bianchi, su...
Se sei giá nostro utente esegui il login altrimenti registrati.