DECEUNINCK, ECCO LA NUOVA DIVISA DEL WOLFPACK

PROFESSIONISTI | 13/12/2019 | 11:41

Dicembre non è solo il mese di regali, lucine e Natale, ma anche il momento in cui i corridori scoprono il kit che sfoggeranno per i prossimi 12 mesi. Proprio come il lupo cambia il suo mantello, così il "Wolfpack" avrà una nuova livrea nel 2020, pur continuando a essere guidato dalla stessa mentalità che ha reso Deceuninck - Quick-Step la squadra più vincente del secolo, con oltre 700 successi in gare UCI.


Il nuovo kit, progettato e prodotto dal marchio leader di abbigliamento sportivo e partner di lunga data Vermarc, che è al fianco del team dal 2003, è costituito dai tradizionali colori blu e bianco del team - con quest'ultimo più prominente nella prossima stagione - incorporando anche il logo Wolfpack in modo artistico sul davanti.


Remco Evenepoel, modello di eccezione, è entusiasta del nuovo kit: «È molto diverso da quello che il team ha avuto negli anni passati, ma è davvero simpatico. La combinazione bianca e blu è bellissima e sono sicuro che si distinguerà in gruppo. Anche il lupo sul petto è fantastico e gli sponsor si adattano perfettamente. Non vedo l'ora di indossarlo nella mia prima gara e sono sicuro che anche i nostri fan lo adoreranno. Un grande ringraziamento a Vermarc e al team per aver creato un kit così straordinario ed elegante».

ENGLISH VERSION

December isn’t just the month of gifts, fairy lights and Christmas, but also the moment when our 28 riders get to discover the kit that they will sport for the next 12 months in some of the world’s biggest races. Just like the wolf changes his coat but not his character, so the “Wolfpack” have a new livery in 2020, while continuing to be driven by the same mentality which has made Deceuninck – Quick-Step the most successful team of the century, with over 700 UCI victories.
The new kit, designed and manufactured by leading sportswear brand and long-time partner Vermarc, who’s been at our side since 2003, consists of the team’s traditional blue and white colours – with the latter more prominent next season – while also incorporating the Wolfpack logo in an artistic way on the front.
One of the squad’s top performers in 2019 – winner of five races, including the European ITT Championships and Clasica San Sebastian – Remco Evenepoel is excited about the new kit: “It’s very different to what the team had in the past years, but it’s really nice. When I first saw it, I just knew it was going to be a cool kit. The white and blue combination is beautiful and I’m sure it will stand out from the peloton. The wolf on the chest is also great and the sponsors fit in perfectly. I can’t wait to wear it in my first race and I’m sure also our fans will love it. A big thanks to Vermarc and the team for creating such an amazing and elegant kit!”
As well as the regular kit – which will be available in January on our webshop – several riders will go into the new season wearing the National Champion colours: Kasper Asgreen (ITT), Sam Bennett, Ian Garrison (ITT), Fabio Jakobsen, Bob Jungels and Michael Mørkøv.

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